+ Svara på ämne
Visar resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Ännu oplanerad semester - ovanligt

1. Standard Ännu oplanerad semester - ovanligt

Eller kanske snarare: Semester - ovanligt.
    Ja, så får det bli.

Nä, nu känner jag att det börjar dra ihop sig till den stora idésprutarkvällen. En hel vecka på fastlandet mitt i juli. Ja, gott folk. Leo, jag och husse lämnar Gotland och lämnar plats åt tre gotlandsresenärer varav minst en blandras.

Varje dag måste naturligtvis späckas med sysselsättning för att så långt det är möjligt undvika långdragna fikapauser hos släkt och vänner. Fast det förstås, det kanske har löst sig själv genom att envetet antingen släpa ut dem på hundpromenad (vilket inte alltid är uppskattat) eller fika ute vid såna där små trevliga bord som lätt förflyttar sig hastigt några meter åt olika håll om det passerar något intressant...

Hur som helst, ö-bo som jag är är jag naturligtvis flitig Internetanvändare. Detta till trots går skojigheter mig förbi..man hinner ju inte riktigt med alla intressen. Attans.
    Finns det kanske någon vänlig själ som vill tipsa om hundiga saker som händer i Sörmlandstrakten under v. 29?

Det skulle göra Leo mycket lycklig, mig avkopplad och husse utmattad.

2. Question

Vad söker ni? / Mia

3. Standard Något att göra...

Ja, kanske någon lydnadstävling råkar gå precis då? Kanske är det mindre nervöst att tävla när man inte känner någon...kan ju vara kul att träffa lite annat folk också.

Annars är det ju alltid kul att kolla på jakt- eller bruksprov och liknande trots att man har blandras och inte får vara med. Träningstips är ju kul att samla på sig.

Om inte annat så vill man ju väldigt gärna promenera i vackra omgivningar. Trevliga fikaställen är också viktigt förstås.

Vi är allätare! Alla tips mottages tacksamt!

/ Leomatte

4. Standard Aktiveringskurs

Nyköpings BK har en Aktiveringskurs den 20-22 juni. I den ingår kontakt, lydnad och nosarbete av olika slag. Kanske kan det vara något?

Vänliga hälsnignar
    Charlie

5. Standard Åh, tack så mycket!

Det var vänligt, men tyvärr fel månad...annars hade det varit jättekul
    / Leomatte

6. Standard oops...

förlåt ...har ni bestämt något ännu?

/ Charlie

7. Standard

Hej, om du kommer i närheten av Strängnäs, har vi vackra promenadvägar runt vår stad, vatten, gräs, Visholmen där man kan leka, ha picnic, äta "världens godaste glass" (Slagstaglass), titta på båtar o turister, andra hundar mm.
    Tävlingar o annat är, som övriga skrev, tyvärr litet "i träda" under sommaren.
    Kolla in på strangnasbk.com - så se du om det finns några tävlingar här i krokarna under sommaren.
    Hälsa Leo från en annan blandis och ha en skön sommar !

8. Standard

Tillägg, jag måste ju tillägga att det också finns ett bad på Visholmen, mitt i stan ! Underbart ! Hundägare brukar gå undan o låta hunden doppa sig en bit ifrån människobadet, i alla fall förra sommaren gick det bra.
    Vid hamnen finns små bodar, med fika, glass, crepes, mm, där man kan ta sig något gott, o där hunden kan sitta/ligga intill.

Kan också, för er som ev är medlemmar i en brukshundklubb, tipsa om att Strängnäs bk har en jättefin aktivitetsbana alldeles intill sin klubbstuga, som ligger utanför stan, med stora, fina gräsytor i underbar natur.
    I Åkers Styckebruk, c:a 1 mil söder om Strängnäs, finns fin vandringsled runt en sjö samt många badplatser i småsjöar där hundar kan bada.

+ Svara på ämne

Regler för att posta

• Du kan inte posta nya trådar
  • Du kan inte posta svar
  • Du kan inte posta bifogade filer
  • Du kan inte redigera dina poster
-

Hundfoder | Skaffa hund | Allt inom hund | Färskfoder | Vom og Hundemat | Laserbehandling Hund | Hundpensionat Enköping