+ Svara på ämne
Visar resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Parningsresa till Frankrike..

1. Smile Parningsresa till Frankrike..

Hej!
    Jag har äntligen funnit hanen som har DET. Men det är så att han bor i Frankrike, ett par mil utanför Paris.

Jag har väldigt svårt att bestämma mig om jag ska bila ner eller om jag ska importera fryst sperma..

Har ni några erfarenheter av detta?
    Vilket är bäst (och billigast)?
    Om man nu skulle åka bil dit.
    Hur lång tid kan man räkna med att det tar? Hur långt är det ungefär?
    Något man bör tänka på?

Jag är tacksam för ALL info jag får!

Tack på förhand!
    Road Trippin´

2. Smile Hej Roadtrippn´

Parningsrreor har vi ingen som hellst erfarenhet av och kan därför inte ge några tips om fryst sperma eller romantiska (?) möten men lite praktisk information kan vi ge!
    Nu vet jag inte var du bor men från vår egen utgångspunkt (norr om Stockholm) är det 186 mil till Paris om man åker till Helsingbprg och färjar till Helsingör, sedan forsätter till Rödby och färjar till Puttgarten. Därefter kör man Hamburg-Bremen-Düsseldorf-Liège-Paris. Lite beroende på hur fort och hur långt man kör per dag - men jag skulle nog beräkna tre dagars resa. Ett annat sätt är att åka till Göteborg, ta båten till Kiel och sedan A1/A/7 Bremen- Dusseldorf etc. Då får man en körsträcka på ca 145 mil alltså 40 mil kortare. På Stena Germanica finns speciella hytter för resande med hund. Det finns också rastgård. Båtbiljetten Göteborg-Kiel är dyrare än färjorna men man färdas under natten, när man sover i sin hytt så förutom tidsvinst sparar man flera hundralappar i bensinkostnader. Färjebiljetterna tor kostar knappa 3000 och Båten kostar mellan 5 och 6 000 kr tor
    I övrigt måste man ju tänka på att ha EU-pass för sällskapsdjur, ha fullgod rabiesvaccination (i Frankrike MÅSTE hundarna vaccineras en gång om året även om Nobivac i Sverige anses gälla tre år!!!!). Om din hund inte redan har fullgott rabiesskydd måste man i västa fall räkna med att det kan ta upp till sex månader från första vaccinationstillfället till utresan, så man får planera i tid. För övrigt finns det flera artiklar om resor med hund i EU som du kan söka på denna site författade av Leomatte, undertecknad m.fl.
    Hoppas detta ger dig någon vägledning
    Busters matte

+ Svara på ämne

Regler för att posta

• Du kan inte posta nya trådar
  • Du kan inte posta svar
  • Du kan inte posta bifogade filer
  • Du kan inte redigera dina poster
-

Hundfoder | Skaffa hund | Allt inom hund | Färskfoder | Vom og Hundemat | Laserbehandling Hund | Hundpensionat Enköping