+ Svara på ämne
Visar resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Promenadtips

1. Standard Promenadtips

Hej!

Vore tacksam för tips på trevliga promenadrundor utefter vägarna. Tänker mest på att man ibland behöver stanna för att gå en vända på ca. 30 min. Både för min och hunden skull får det gärna vara lite vackra omgivningar och/eller något att se/göra.

Har ni också tips på ställen där man kan släppa lös hunden vore det toppenbra.

Tack på förhand.

2. Standard promanadvägar

Var i Sverige tänker du på? I norra ärmland kan jag säkert tipsa om lite ställen...

3. Standard

Hej och tack för svar!

Jag tänkte nog på hela Sverige men kanske främst Svealand och södra Norrland.

Kan själv tipsa om Nygårdsflygfältet i Tierp. Ligger utefter gamla E4:an strax söder om korsningen med 292 mot Söderfors. Första avtagsvägen till höger leder till flygplatsen. Om man kör rakt fram kommer man till en ganska lång raksträcka, rak bred väg, breda gräsbelagda kanter och diken på bägge sidor. Där har jag kunnat släppa min stövare i vinter, det finns liksom ingen möjlighet att jaga där.
    Om man istället när man svängt in mot flygplatsen tar första vägen till höger kan man gå en trevlig promenad i skogen. Har man stenkoll på hunden går det även bra att släppa där, men kom ihåg att det är mycket rådjur i Tierpstrakten.

I Månkarbo (återigen efter gamla E4:an) har man ett mycket trevligt elljusspår. Mitt i samhället går en väg till vänster (om man kommer norrifrån) där det står skyltat Gunnarsbo. Det går bra att parkera vid skolan.

Nu hoppas jag på fler tips

Vänligen
    Iréne

+ Svara på ämne

Regler för att posta

• Du kan inte posta nya trådar
  • Du kan inte posta svar
  • Du kan inte posta bifogade filer
  • Du kan inte redigera dina poster
-

Hundfoder | Skaffa hund | Allt inom hund | Färskfoder | Vom og Hundemat | Laserbehandling Hund | Hundpensionat Enköping