+ Svara på ämne
Visar resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Med hund till Ligurien.

1. Standard Med hund till Ligurien.

Jag har hyrt hus i Ligurien utan att tänka mig för om hur hundvänliga de är där. Min gamla schäfer är skygg för andra hundar och smått nervös. Transportmedlet är bil.

Ligurien ligger på Italienska Rivieran. Så här ser det ut där http://blumenriviera.se/Italiensk/It...guide_Liguria/

Är det någon här som har rest med hund i Italien, och kan berätta något mer om det ?

2. Smile Toscana och Ligurien

Hej Nils-Erik och schäfern
    Vi har rest med vår schäfer i Toscana några gången och vid ett tillfälle gjorde vi också en lite längre halt i Ligurien på vår väg till Provence. Jag tycker att man är allmänt hundvänlig på det sätt som kännetecknar västra Medlehavskusten/västra Sydeuropa. Hundar är en del av livet och utan alltför mycket åthävor är de accepterade och välkomna.
    Jag tycker också att hundarna, som är vana att vara med, många gånger är lugnare än våra hundar eftersom de sedan valpben tränats i hundsocialt beteende - annars skulle de inte kunna vara med i den utsträckning som de är.
    För vår del har vi bara positiva erfarenheter av hund i Italien (särskilt Buster, som blev kär i en Boxertik, som han träffade varje kväll på god-natt-promenaden) och vi hoppas att du också får det
    Busters matte

3. Standard vacciner för bilsemester i italin

hej va behöver man för vaxiner har eu pass men va behövs mer för att vovven ska följa me till italin va gäller för dom länder man paserar som österike, shweizh, danmark tyskland påväg ner till italien för att hunden ska komma in och va gäller sedan när hon ska tillbaka in i severiga

4. Exclamation Detta behövs

För resa inom EU behövs EU-pass för sällskapsdjur, vilket du ju redan har. I passet skall finnas instämplat att jycken är rabiesvaccinerad. Första gången hunden vaccineras mot rabies måste det gå åtminstone 120 dagar från första vaccinationstillfället till dess att veterinären genom blodprov kan fastställa att vaccinationen "tagit" d.v.s. att det bildats tillräckligt mycket antikroppar i blodet. Dessutom brukar vi alltid, även om det inte är obligatoriskt vaccinera Buster mot leptospiros. Samma regler skall gälla i alla länder som är med i EU MEN exempelvis Frankrike godkänner inte det tre-årsvaccin som ofta används i Sverige utan KRÄVER att hunden vaccinerats varje är. Schweitz är ju inte medlem i EU, men säger sig försöka följa samma regelverk för att inte försvåra för turister. Kolla för säkerhets skull med deras ambassad. Själva undviker vi landet och rundar Schweitz antingen genom Österrike eller Tyskland när vi drar till Frankrike. För inresa till Sverige krävs att hunden är ID-märkt, har EU-pass och är rabiesvaccinerad - alltså det samma som inresa i alla EU-länder. DESSUTOM måste hunden besökt veterinär högst 10 dagar före inresan och i passet fått intygar att hunden avmaskats för dvärgbandmask. Själva har vi alltid med oss Drontal, ett i hela EU godkänt avmaskningsmedel som finns på apoteket, och veterinären ser på och intygar att Buster svalt sin tablett. Lycklig resa önskar
    Busters matte

+ Svara på ämne

Regler för att posta

• Du kan inte posta nya trådar
  • Du kan inte posta svar
  • Du kan inte posta bifogade filer
  • Du kan inte redigera dina poster
-

Hundfoder | Skaffa hund | Allt inom hund | Färskfoder | Vom og Hundemat | Laserbehandling Hund | Hundpensionat Enköping