+ Svara på ämne
Visar resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Med hund till Provence!

1. Standard Med hund till Provence!

Om ett par veckor skall vi ut och bila med hund igen. Härligt! Denna gång blir det hyrt hus strax utanför Nice. Har någon bra tips på stränder, rejäla promenadområden m m, tar vi gärna emot!

2. Smile Lyckliga Zorro!

Just runt Nice finns inte så många "ensliga" stränder men stränderna är många och ofta finns det skyltat var hundar får bada, och ser man inga skyltar gör man som ortsbefolkningen - låter sina hundar bada övervakade i koppel. Efter Lilla kustvägen mot Antibes från Nice finns det några platser där man kan köra av med bilen och komma ned till vattnet (stenar och klippor) och låta hunden svalka sig. Ju längre mot väst - desto mer utrymme. Bergsområdet norr om Nice , Alpes Maritimes och området nordväst om Vence - riktning Grasse erbjuder storslagen natur. Esterelbergen är också praktfulla om än lite länge bort från Nice. Bäst är att skaffa en vandringskarta på ort och ställe. När svenska sommaren är förbi (i slutet av augusti) styr även vi kosan mot Provence. Bon voyage
    önskar Busters matte

3. Standard Tack Busters matte!

Jag har läst många av dina tidigare inlägg och fått bra tips; både inför våra utlandsresor i allmänhet och Frankrike i synnerhet. Instämmer helt med vad du skrivet tidigare; att ju längre man kommer från Sverige, desto naturligare blir det att ta med sig sin fyrfota vän. Vid ett besök på ett krigsmuseum i Normandie, fick vår Zorro (långhårig collie) gärna följa med in på filmvisning. Han låg så fint på tjocka mattan och snusade medan matte och husse kollade på film. Det var annat än när jag blev utskälld på Filmstaden här hemma, då jag tog med mig hunden in för att hämta ut biobiljetter i kassan. Ingen hundförbudsskylt fanns! Lite skillnad på inställning, eller hur?
    Nu ser vi fram emot att komma till södra Frankrike med hund. Nästa torsdag bär det av!!

+ Svara på ämne

Regler för att posta

• Du kan inte posta nya trådar
  • Du kan inte posta svar
  • Du kan inte posta bifogade filer
  • Du kan inte redigera dina poster
-

Hundfoder | Skaffa hund | Allt inom hund | Färskfoder | Vom og Hundemat | Laserbehandling Hund | Hundpensionat Enköping