+ Svara på ämne
Visar resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Skydd mot fästingar

Exclamation Skydd mot fästingar

Här är en länk till en matnyttig sida som innehåller olika tips på hur du skyddar hunden mot fästingar i sommar.

http://www.lapphund.nu/festing.htm

Recept på rosmarinvatten finns på:

http://www.fidos.se

2. Thumbs up Scalibor

Fästingar skall bekämpas med alla medel! Scalibor har vi med framgång använt under flera år och som tillägg till den citerade artikeln kan glädjande nog tilläggas att halsbandet numer kan köpas receptfritt på apotek. Man kan alltså bespara sig de 100 kronorna som det som regel kostar att få ett recept. Har man dessutom som Leomatte vägarna förbi Belgien kan man få dem för ca halva priset jämfört med i Sverige. I södra Europa är Scalibor ett måste och det enda preparat som rekommenderas av "vår" franska veterinär, eftersom preparatet också tar ett flertal otäcka insekter, som vi dessbättre är befriande från här på de norra breddgraderna.
    Preparatet är verksamt 4-6 månader, varför vi för att vara på säkra sidan förbrukar två halsband per säsong april - oktober. Varför chansa på den längre hållbarheten? Man blir förvånad när man ser hur tidigt respektive sent man kan hitta fästingar hos hundar utan scalibor (obs jag är inte försäljare av märket, även om det kan verka så)
    Buster matte

3. Standard

(obs jag är inte försäljare av märket, även om det kan verka så)
    Det är väl bra när en produkt är så bra att folk självmant säljer?

Jag har försökt med en massa olika miljövänliga preparat men inget går tyvärr upp på rediga kemikalier. Scalibor är det enda som har fungerat till 100 %. Jag önskar att det fanns för större djur också...

+ Svara på ämne

Regler för att posta

• Du kan inte posta nya trådar
  • Du kan inte posta svar
  • Du kan inte posta bifogade filer
  • Du kan inte redigera dina poster
-

Hundfoder | Skaffa hund | Allt inom hund | Färskfoder | Vom og Hundemat | Laserbehandling Hund | Hundpensionat Enköping