+ Svara på ämne
Sidan 2 av 2
FörstaFörsta 1 2
Visar resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Gotlandsfärjan

1. Standard Grankullavik-Visby

Eftersom man gärna åker till Gotland hade vi i år planerat åka färjan från Grankullavik. Vid första telefonsamtalet med bokningen gick det alldeles utmärkt med hund i djursalongen. När jag sedan skulle boka 2 veckor efter var det inte alls lika enkelt. Hunden skulle nämligen väga under 8 kg (!) eller vara i bur i bilen. Då vi inte tänkt ta med bilen blev det givetvis bekymmer eftersom vi bokat hotell i Visby. Dåligt av destinationgotland att man inte får rätt information.

2. Standard

Hittade denna länk som verkar ha mycket hundnyttig information:

http://www.alltomgotland.se/gotland-...-semestern.asp

3. Standard

Vi hade också tänkt åka till Öland via Gotland i somras men när vi fick veta att hunden skulle vara på bildäck ville jag inte. Jag trodde att de körde med stora färjan med djursalong men icke. Fattar inte varför de inte kan ordna en "djursalong" även på den lilla färjan. Heller det än bollhav som någon tidigare skrev...

4. Standard

En positiv nyhet är att det finns fler djurhytter på den stora snabbfärjan nu!

5. Standard

Kanon! Vet du vad det kostar?

+ Svara på ämne

Regler för att posta

• Du kan inte posta nya trådar
  • Du kan inte posta svar
  • Du kan inte posta bifogade filer
  • Du kan inte redigera dina poster
-

Hundfoder | Skaffa hund | Allt inom hund | Färskfoder | Vom og Hundemat | Laserbehandling Hund | Hundpensionat Enköping