+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2
1 2 sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Gotlandsfärjan

1. Standard Gotlandsfärjan

Labben, husse och jag åkte till Gotland för några år sedan. Vi åkte den mindre snabbfärjan dit. Då fanns det speciella djurplatser längst fram i båten. Där satt man och delade armstöd med kattägare och murrande hanhundar (då var jag ganska glad att Labben är så lugn och trygg i sig själv att han inte behöver gruffa tillbaka).
    Lekande ungar sprang konstant i gången och hoppade med bollar och grejer över hundarna. Jag funderade mer än en gång på att sätta mig i bollhavet med Labben för där fanns inte en enda unge.

Vi bokade om till den stora färjan hem så att man fick lite lugn och ro efter en annars supertrevlig semester på en underbar ö!

Jag vet inte om de har ändrat det där med djurplatserna nu men det är värt att kolla när man bokar för vi tyckte inte att det var särskillt kul.

2. Standard Nya färjorna kanon!

Ha, ha, ha. Skönt med någon som tycker lika. Har också funderat på bollhavet . Vi bor på Gotland och har insett att det absolut bästa är att boka den stora snabbfärjan, där finns gott om plats för voffen och matte behöver inte störa sig på jobbiga människor. Ja, jag är lite känslig för skrikande barn

Stora snabbfärjan gör det till ett nöje att resa med hund!

3. Standard Gotland

Åh! Bo på Gotland kan inte vara helt fel! Vi längtar tillbaka. Funderar lite på att åka ner lite senare på året, typ augusti september för att det inte ska vara så varmt. När bommar företagen för säsongen? / Mia

4. Standard Gotland på hösten

Det är underbart att bo på Gotland! Inte lika underbart på sommaren dock. Man vill ju inte gärna låna ut sina smultronställen Nä, handet på hjärtat. Det är jätteskönt att det kommer folk hit och hälsar på. Det livar upp lite i vardagslunken, om det nu finns någon...? Jag flyttade hit för...öh, jättelänge sen och undrar fortfarande när vardagen kommer att infinna sig. Det flyter liksom bara på sådär skönt...

Det mesta är öppet året runt. Det finns några boenden och restauranger som bara är öppna under sommarmånaderna men från norr till söder finns boenden och matställen året runt. Affärerna är öppna men hantverkarna kan vara lite svåra att få tag i men de finns där någonstans på sina gårdar.

September-oktober är mina favoritmånader. Då kan man vandra på folktomma stränder och hunden kommer glatt och visar alla strandfynd han har gjort.

Kolla www.alltomgotland.se om du vill ha boendetips och lite tips på trevliga ställen att besöka.

/Leomatte

5. Standard Fide?

Jag har för mig att det finns en camping i Fide eller Fidenäs eller ngt sånt. Vet du Leomatte kanske om den (om det nu fortfarande finns ngn där...) är bra och om man får ha hund med och om den är öppen på hösten?

Vi har funderingar på att ev kolla hur Hoburgsgubben har det. Labbens husse har aldrig varit på södra Gotland så det hade vart roligt att turista där. Alt. blir det "bara" Visby. Några tips? Måste ju passa på att fråga någon som vet...hoppas att det är ok..?

Tack på förhand! / Mia & Labben

6. Standard Fide Camping

Ska kolla!

/ Leomatte

7. Standard Kollat Fide camping

Hej Mia och Labben!
    Leo och jag har kollat Fide camping på södra Gotland nu....bättre sent än aldrig. Campingen tillåter hund iförd koppel. De har en stuga som man får ha med sig hund i.

Hoppas att ni kommer över! Undrar ni något mer så finns vi här, Leo och jag

Trevlig resa!

/ Leomatte

8. Standard Flåt..

Hej, Leomatte.
    Har glömt att kolla här på hundsemester innan vi åkte....
    Vi hade i alla fall en fantastisk vistelse i Visby! Bodde på ett trevligt hotell precis utanför ringmuren och gjorde små dagsutflykter med bil. Labben har fått sitt badbehov helt och hållet tillfredställt Han var helt slut och sov i två och ett halvt dygn när vi kom hem.

9. Standard Åker på fredag...

Åker till Gotland med hund på fredag.. Ska ställa ut min terv både lördag och söndag.. Hoppas verkligen att båtresan blir bra, vi fick de sista platserna i djursalongen, så jag antar att båten är full...

10. Standard

vi kommer åka till gotland i augusti, och till medeltidveckan naturligtvis =).
    En gång gotland alltid gotland!!

+ Svara på ämne

Regler för att posta

• Du kan inte posta nya trådar
  • Du kan inte posta svar
  • Du kan inte posta bifogade filer
  • Du kan inte redigera dina poster
-

Hundfoder | Skaffa hund | Allt inom hund | Färskfoder | Vom og Hundemat | Laserbehandling Hund | Hundpensionat Enköping