+ Svara på ämne
Visar resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Tilläggsavgifter för hund på hotell

1. Standard Tilläggsavgifter för hund på hotell

Personligen tycker jag att det är ett otyg att hotell kan ta upp till 200 kr extra PER NATT för att man har hund med sig. Och det ska man som hundägare bara foga sig efter? Ett påslag på priset med 20% eller mer? Njae, jag tycker nog att det är dags att favorisera de hotell som inte tar ut någon extra avgift alls.

Om det nu råkar bli lite längre städtid i ett rum där hunden varit, varför ska det debiteras extra?

- Kostar det extra om jag fyllt papperskorgen på rummet helt? Får jag avdrag om den är tom och slipper tömmas?

- Kostar det extra om jag äter extra mycket frukost, eller om jag smutsar ner dubbelt så många tallrikar som min bordsgranne? Får jag pengar tillbaka om jag inte äter frukost alls?

- Kostar det extra för ett rökrum om jag röker en hel limpa cigaretter där inne som smutsar ner? Får jag pengar tillbaka på ett rökrum om jag inte alls rökt därinne?

Svaren blir nej, nej och nej. Hotellgäster är olika, och tiden det tar att städa/plocka undan efter varje gäst skiljer sig markant. Trots detta kostar det exakt lika mycket för samtliga gäster, utom för oss som har en hund med oss. Oavsett om det finns hundhår på rummet eller inte. Varför?
    Senast redigerad av princip den 2006-11-21 klockan 17:59

2. Standard

Hej, som hotellägare så håller jag med om att det är fel att ta extra betalt för hunder, vi har valt på vårt hotell att inte ta någon extra avgift för hundar eller katter, om de nu skulle komma också.

Ni kan läsa om vårt hotell under Östergötland, varmt välkommen till ett hotell som inte ta betalt för hundar.

3. Standard

Trevligt att höra
    Det är ju inte så ofta man ser i prislistorna att man tar extra betalt för barn eller fyllon. Att hundägare ska betala mer än andra tycker jag är märkligt. /B

4. Standard

Visst, det är en bra policy att hundar bor gratis, men inget som bör ses som självklart. Det är väl bra att lista de hotell som låter hundar bo gratis och som hundägare kan man ju föredra dem, men att se det som någon slags självklarhet tycker jag är löjligt. De erbjuder en extra service och väljer att ta betalt för den - andra väljer att bjuda på den. Att jämställa det med att fylla papperskorgen tycker jag är lite tufft.

Har själv inte hund, däremot småbarn och måste faktiskt säga att vi ganska ofta måste betala en del för dem även om de inte äter nåt eller smutsar ner nämnvärt. Bokar ofta hotellrum utan frukost, men måste ändå betala för min fru, även om samma rum kan bokas som enkelrum billigare. Jag föredrar också hotell där man betalar ett pris för rummet och inte per person, men accepterar att olika hotell väljer olika prissättning.

5. Standard Vad sägs om avgift på 1500??

Kollade med en nystartad lägenhets/hotellkedja som heter Stayat. De tar 1500 kr i saneringsavgift om man vill ha med sig hund. De har inga speciella hundrum. Herregud vad dyrt, men å andra sidan uppnår de säkert sitt syfte, inga fyrbenta vänner välkomna!!

6. Thumbs up Håller med första inlägg

Håller med första inlägg... mina föräldrar driver ett bed and breakfast i karlsborg och där är alla hundar (snälla) välkomna utan extra kostnad... Kan ju inte låta bli att göra lite reklam för dem... Heter Livslyckans bed and breakfast...

+ Svara på ämne

Regler för att posta

• Du kan inte posta nya trådar
  • Du kan inte posta svar
  • Du kan inte posta bifogade filer
  • Du kan inte redigera dina poster
-

Hundfoder | Skaffa hund | Allt inom hund | Färskfoder | Vom og Hundemat | Laserbehandling Hund | Hundpensionat Enköping