+ Svara på ämne
Visar resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Polen

1. Question Polen

Hej på er

I november i år ska vi åka till Polen och ställa ut vår västgötahane Gizzmo på världsutställningen i Poznan. Någon annan som ska dit?

Är det någon av er som har någon erfarenhet av att resa med hund till Polen? eller som vet någon som har det.

Ha det så gott
    Isabel

2. Standard Polen

Hej Isabel.
    Jag har varit i Polen några gånger innan Leo kom in i bilden. Jag tror inte att det är några större problem med själva resan. Båtresan är ju ganska lång så pryda hundar kanske kan få problem med naturbehoven. Hanhundar däremot har ju en naturlig tendens att skvätta så det blir nog inga problem ute på däck. Det är ju alltid någon annan hund som har skvätt där innan .

Polackerna är ett vänligt folk i alla avseenden så man är nog välkommen överallt om man bara frågar om lov först.

Det jag minns från hundarna sen jag var där var att var och varannan hund hade munkorg. Jag vet inte om det var någon fluga för att lossas att man har en macho hund eller om det då vara några myndighetskrav, fast det har jag svårt att tänka mig.

Lycka till med utställningen och hälsa Gizzmo!

/ Leomatte

3. Standard Polferries

Hej igen.
    Detta hittade jag på Porferries hemsida...

"Sällskapsdjur eller andra djur må ej medföras ombord av passagerare. I undantagsfall medges medförande av ovannämnda djur (i burar och korgar) mot en avgift som motsvarar 25% av baspriset för en vuxen person. Passagerare med djur är skyldiga att köpa en hel hytt. Djurägaren är skyldig att göra sig bekant med gällande veterinärföreskrifter för respektive land samt medföra alla nödvändiga handlingar för att föra in djuret i destinationslandet."

http://www.polferries.se/se/center_m...fo_ogolne#menu

/ Leomatte

4. Standard Mer info om färja till Polen

Stenaline har olika regler för olika fartyg:

"Polen - STENA BALTICA:
    Djur tillåts. Kontakta Stena Line för mer information, tel. 0455-366300.
    Polen - STENA NORDICA:
    Inga djur tillåtna."

/ Leomatte

5. Standard

ang. munkorg i Polen:
    Hörde att det är lagg på det att alla hundar måste ha munkorg, men jag har ändå sett många hundar utan det, så troligen kontroleras det inte så hård, men bäst nog är att ha en munkorg med sig, specjelt om man har en stor ras.
    Annars är Polen ganska hundvänligt , man få akta sig för hundar som springer lös, dom är ofta inte farliga men slagsmal kan hända..
    Glöm inte avmaska hunden max 10 dagar före hemresan, det måste göras av /med veterynär och stämplas i passet, medel finns i Polen men bäst att man ta med sig ( fins på apotek) .

6. Smile Danmarksbåtar

Hej! Läste om stenabåtarna och att man inte får ta med hunden på alla ? Hur är det med båten till fredrikshamn? Och vad kostar passet och vaccinationen,?

7. Standard

Citat Ursprungligen postat av Barbara
    ang. munkorg i Polen:
    Hörde att det är lagg på det att alla hundar måste ha munkorg, men jag har ändå sett många hundar utan det, så troligen kontroleras det inte så hård, men bäst nog är att ha en munkorg med sig, specjelt om man har en stor ras.
    Annars är Polen ganska hundvänligt , man få akta sig för hundar som springer lös, dom är ofta inte farliga men slagsmal kan hända..
    Glöm inte avmaska hunden max 10 dagar före hemresan, det måste göras av /med veterynär och stämplas i passet, medel finns i Polen men bäst att man ta med sig ( fins på apotek) .

Jo då... det är strängd med detta!!! MEN munkorgskrav gäller ENBART alla kommunala kommunikations medel som spårvagnar, bussar och torg!

Dorra

+ Svara på ämne

Regler för att posta

• Du kan inte posta nya trådar
  • Du kan inte posta svar
  • Du kan inte posta bifogade filer
  • Du kan inte redigera dina poster
-

Hundfoder | Skaffa hund | Allt inom hund | Färskfoder | Vom og Hundemat | Laserbehandling Hund | Hundpensionat Enköping