+ Svara på ämne
Visar resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Ny i gänget

1. Smile Ny i gänget

Oj är jag den förste som presenterar mig, alla ni andra då

Jag heter Isabel och bor i Malmö med min man och 3 st. västgötaspetsar, en hane och två tikar. Har hållit på med hunde i ca 20 år och då tränat bruks, lydnad och räddning med mina schäfrar. För 5 år sen träffade jag på min första västgötaspets och blev helt förälskad, en sån var jag bara tvungen att ha och så blev det också. Den förste som kom var en hane som fick namnet Gizzmo och som i skrivande stund är 5 år gammal. En fara med att skaffa västgötaspets är att dom har en viss förmåga att bli fler så rätt var det var hade vi tagit över den pensinerade avelstiken Bessa. Två år senare var det dags igen och då kom vårt lilla yrväder Birka till familjen , förhoppningsvis kommer Birka att bli vår framtida avelstik.

För er som inte känner till Västgötaspetsen kan jag berätta att den påminner om en kortbent schäfer, detta gör att jag ofta får frågan om vad som finns i blandningen mer än schäfer . Västgötaspetsen tillhör en av dom få raser som kan födas med naturlig stubbsvans. Detta leder till att jag inte så sällan får sura blickar av folk som tror att jag har kuperat mina hundar, vilket så alltså inte är fallet. Det är ca 50 % av valparna som föds stubbsvansade, dom andra föds med lång svans och då med den typiska spetssvansen.

Det var i stort sätt det hela, är ni mera nyfikna är ni välkomna att hälsa på oss på www.kennelviking.se . Bifogar en bild på vår Gizzmo som är tagen av SKK:s fotograf Per Undén (har tillåtelse att använda den). Denna bild finns i nyutgåvan av SKK:s stora rasbok "Alla Världens Hundraser" där Gizzmo har fått äran att representera västgötaspetsen.......gissa om man är stolt
    Bifogade bilder

2. Standard

Jättevälkommen hit!

Gratulerar till bilden i Alla världens hundraser.

3. Post

Tack Peter

Ja, jag kan ju inte säga annat än att man är stolt över den lilla gossen

Ha det gott
    Isabel

+ Svara på ämne

Regler för att posta

• Du kan inte posta nya trådar
  • Du kan inte posta svar
  • Du kan inte posta bifogade filer
  • Du kan inte redigera dina poster
-

Hundfoder | Skaffa hund | Allt inom hund | Färskfoder | Vom og Hundemat | Laserbehandling Hund | Hundpensionat Enköping